بررسی فقهی و حقوقی احکام فرد متعدی به حریم خصوصی اشخاص حقیقی- قسمت ۴۰
milad milad | دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۰۶ ب.ظ
- – محمدحسن نجفی، جواهر الکلام، پیشین، ج ۱۴، ص ۶۶۵٫ ↑
- – خلیل قبله ای خویی، قواعد فقه (بخش جزا)، چاپ اوّل، (تهران: انتشارات سمت، ۱۳۸۰)، ص ۸۸٫ ↑
- – علی شیروانی، ترجمه شرح لمعه شهید ثانی (حدود)، پیشین، ج ۱۳، ص ۲۸۹٫ ↑
- – زین الدین جبعی عاملی (شهید ثانی)، مسالک الافهام الی تنقیح شرایع الاسلام، چاپ اول، ([بی جا]: مؤسّسه المعارف الاسلامیّه، ۱۴۱۷ه .ق)، ج ۱۵، ص ۴۹٫ ↑
- – زین الدین جبعی عاملی (شهید ثانی)، مسالک الافهام الی تنقیح شرایع الاسلام، پیشین، ج ۱۵، ص ۴۷؛ محمد بن حسن طوسی (شیخ طوسی)، المبسوط فی فقه الامامیه، چاپ سوم، (تهران: مکتبه المرتضویه، ۱۳۶۳ه .ش)، ج ۸، ص ۷۵٫ ↑
- – محمد بن حسن طوسی (شیخ طوسی)، الخلاف، پیشین، ج ۵، ص ۳۴۵؛ سید روح الله موسوی خمینی، تحریر الوسیله، چاپ چهارم، (تهران: مکتبه اعتماد، ۱۴۰۳ه .ق)، ج ۱، ص ۴۱۹٫ ↑
- – روح الله موسوی خمینی، تحریر الوسیله، پیشین، ج ۲، ص ۴۸۷٫ ↑
- – بقره/ ۱۹۴٫ ↑
- – ناصر مکارم شیرازی و همکاران، تفسیر نمونه، پیشین، با تجدید نظر و اضافات فراوان، ج ۲، ص ۳۱٫ ↑
- – حسین بن محمد بن المفضّل الرّاغب الاصفهانی، معجم مفردات الفاظ قرآن، چاپ اول، (بیروت: دارالکتب العلمیه، ۱۴۱۸ه .ق)، صص ۳۶۶-۳۶۵٫ ↑
- – حسن المصطفوی، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، چاپ اول، (تهران: وزاره الثقافه و الارشاد الاسلامی، ۱۳۶۸ه .ش)، ج ۸، ص ۶۲٫ ↑
- – همان، صص ۶۶-۶۳٫ ↑
- – ابوعلی فضل بن الحسن الطبرسی، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، چاپ دوم، (بیروت: دارالمعرفه، ۱۴۰۸ه .ق)، ج ۱-۲، ص ۵۱۳٫ ↑
- – حشر/ ۲۱٫ ↑
- – شوری/ ۱۱٫ ↑
- – حسن المصطفوی، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، پیشین، ج ۱۱، صص ۲۵-۲۳٫ ↑
- – ابوعلی فضل به الحسن الطبرسی، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، پیشین، ج ۲-۱، ص ۵۱۴٫ ↑
- – بقره/ ۱۹۰٫ )وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ(. ↑
- – سید محمدحسین طباطبایی، المیزان فی تفسیر القرآن، پیشین، ج ۲، صص ۸۳-۸۲٫ ↑
- – ناصر مکارم شیرازی و همکاران، تفسیر نمونه، پیشین، ج ۲، ص ۲۲٫ ↑
- – همان، ص ۳۳٫ ↑
- – همان. ↑
- – همان، ص ۳۴٫ ↑
- – جمال الدین المقداد بن عبدالله السّیوری، کنز العرفان فی فقه القرآن، [بی چا]، (طهران: مکتبه المرتضویه، [بی تا])، ج ۲، صص ۶۶-۶۵٫ ↑
- – همان، ج ۲، ص ۸۴٫ ↑
- – مساوی حقیقی آن چیزی است که جزء و کل آن در صدق اسم مثل، مشترک باشند (مثلی). ↑
- – فاضل مقداد، کنز العرفان فی فقه القرآن، پیشین، ج ۲، ص ۸۴٫ ↑
- – احمد بن محمد اردبیلی، زبده البیان فی براهین احکام القرآن، پیشین، ج ۱، ص ۵۹۰-۵۷۹٫ ↑
- – محمد خزائلی، احکام قرآن، چاپ چهارم، ([بی جا]: سازمان انتشارات جاویدان، ۱۳۶۰ه .ش)، صص ۳۰۹-۲۲۹٫ ↑
- – علی مشکینی، ترجمه قرآن، پیشین، ص ۲۸۱٫ ↑
- – علی المشکینی، ترجمه قرآن، پیشین، ص ۳۳۹٫ ↑
- – محمد بن مرتضی الفیض الکاشانی، التفسیر الصافی، چاپ اول، (طهران: دارالکتب الاسلامیه، ۱۴۱۹ه .ق)، ج ۵، صص ۱۵۶-۱۵۵٫ ↑
- – شوری/ ۴۰٫ ↑
- – شوری/ ۴۱٫ ↑
- – شوری/ ۴۲٫ ↑
- – علی مشکینی، ترجمه قرآن، پیشین، ص ۴۸۷؛ محمدمهدی فولادوند، ترجمه قرآن کریم، [بی چا]، (تهران: دارالقرآن الکریم، «دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلامی»، رمضان المبارک ۱۴۱۸ه .ق)، ص ۴۸۷٫ ↑
- – حسین بن مفضّل الرّاغب الاصفهانی، معجم مفردات الفاظ قرآن الکریم، (بیروت: دارالکتب الاسلامیه، ۱۴۱۸ه .ق)، ص ۱۹۵٫ ↑
- – بقره/ ۱۸۱٫ ↑
- – راغب اصفهانی، مفردات الفاظ القرآن الکریم، پیشین، صص ۴۴۲-۴۴۱٫ ↑
- – همان، ص ۵۳۵٫ ↑
- – حسن المصطفوی، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، پیشین، ج ۱۷، صص ۱۷۳-۱۷۰٫ ↑
- – الطبرسی، مجمع البیان، ج ۹، ص ۶۰٫ ↑
- – علی بن ابراهیم القمّی، تفسیر القُمّی، چاپ اول، (بیروت: الاعلمی، ۱۴۱۲ه .ق)، ج ۲، ص ۲۵۰٫ ↑
- – محمد بن مرتضی الفیض الکاشانی، التفسیر الصّافی، پیشین، ج ۶، ص ۳۷۵٫ ↑
- – سید محمدحسین طباطبایی، تفسیر المیزان، پیشین، ج ۱۸، ص ۶۴٫ ↑
- – فاضل مقداد، کنز العرفان، پیشین، ج ۲، صص ۸۵-۸۴؛ احمد بن محمد اردبیلی، زبده البیان، پیشین، ص ۵۹۱٫ ↑
- – محمد بن الحسن الحرّ عاملی، وسایل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه، پیشین، ج ۱۸، ص ۵۸۹٫ ↑
- – روح الله موسوی خمینی، تحریر الوسیله، پیشین، ج ۲، ص ۴۴۷٫ ↑
- – محمد بن یعقوب کلینی، فروع کافی، چاپ سوم، (بیروت: دارالصعب و التعارف، ۱۴۰۱ه .ق)، ج ۵، ص ۵۲ و ج ۷، ص ۲۹۶٫ ↑
- ۹۹/۱۲/۱۸